Filmy relacja ojciec-syn, pianino

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje relacja ojciec-syn, pianino. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Once

7,6
Dwoje nieco samotnych i opuszczonych ludzi, zagubionych na ulicach gwarnego Dublina. On jest ulicznym grajkiem, zbyt niepewnym, by za dnia grać przechodzącej pośpiesznie obok publiczności swoje piosenki; robi to tylko wieczorami. Ona jest emigrantką z Czech, sprzedaje róże, sprząta mieszkania i marzy o własnym fortepianie. Oboje mają niezwykły talent muzyczny, złamane serca i olbrzymią chęć, aby odmienić swoje życie. W błyskawicznie rozwijającym się i coraz bardziej bogacącym Dublinie, który zmienia się pod wpływem boomu ekonomicznego, oni oboje są outsiderami, szamoczącymi się ze swoją muzyką i uczuciami. Ich przypadkowe spotkanie odmieni życie obojga. Odkryją, że dzielą pasję do muzyki i talent. W ciągu zaledwie kilku dni, zainspirują się nawzajem do spełniania swoich marzeń. Zdecydują się na nagranie płyty, inaczej spojrzą na swoje życie, odnajdą stracone uczucia. W muzyce odnajdą łączącą ich więź. A wszystko zaczyna się od jednej smutnej piosenki, śpiewanej późnym wieczorem na Grafton Street oraz niebieskiego, zepsutego odkurzacza...

Wilkołak

6,2
Akcja filmu rozgrywa się pod koniec XIX wieku w szlacheckiej rezydencji w Anglii. Lawrence (Benicio Del Toro) po wielu latach powraca ze Stanów Zjednoczonych do rodzinnego domu. Dowiaduje się o śmierci brata. Chce wyjaśnić okoliczności jego śmierci. Dowiaduje się także, że w okolicy grasuje groźna bestia. Pewnego wieczoru sam zostaje przez nią ugryziony i teraz przy każdej pełni księżyca zmienia się w wilkołaka...

Amadeusz

8,3
Antonio Salieri jest jednym z najbardziej cenionych kompozytorów swoich czasów, pozostaje jednak artystą, w twórczości którego brakuje iskry geniuszu. Gdy poznaje młodziutkiego Wolfganga Amadeusza Mozarta, od razu wywiązuje się pomiędzy nimi rodzaj rywalizacji. Szybko pojawia się nienawiść do konkurenta, zazdrość czyniąca z Salieriego potwora. Jednak to właśnie w postaci Salieriego tkwi iskra tragizmu. Kompozytor w przewrotny sposób utożsamia uczucia widzów, spośród których wszyscy chyba mają wielkie marzenia, które okazują się nie do spełnienia. Poza tym to Salieri opowiada całą historię, to jego głos słyszymy zza kadru. Mozart zaś pozostaje niejako z boku jako niedościgły ideał.


Agent nieruchomości Jim Evers (Eddie Murphy - Gruby i chudszy, Dr. Dolittle) i jego rodzina stają twarzą w twarz z 999 ponurymi duchami, gdy, podczas burzy, zostają odcięci od świata w przyprawiającej o gęsią skórkę, rozsypującej się starej rezydencji Grace Manor. Teraz cała rodzina z pomocą Madame Leota (Jenifer Tilly - Strzały na Broadwayu, Kłamca Kłamca) jasnowidzki o nadprzyrodzonych zdolnościach musi przetrwać w przerażającym domostwie, pełnym duchów i dziwnych stworów i przełamać mroczną klątwę przed wybiciem zegara o 13:00.
Fabuła filmu została oparta na kanwie prawdziwych wydarzeń. Jest rok 1924, w którym ma odbyć się olimpiada. Obserwujemy dwóch bohaterów, którzy udział w mistrzostwach traktują zupełnie inaczej. Jeden z nich, Szkot, ma talent i chce go jak najlepiej wykorzystać dla zdobycia sławy, drugi, będący żydowskiego pochodzenia, traktuje bieg na 100 metrów całkowicie odmiennie. Dla niego to bieg ku chwale Boga a zwycięstwo ma zupełnie inny charakter. Który z nich wygra tę osobistą rozgrywkę?
Chociaż Gilbert i Sullivan spodziewają się, że ich operetka będzie hitem, "Princess Ida" jest krytykowana za rutynowość. Drugi z nich stwierdza, że zabrakło pomysłów aby zrealizować opowiadania przyjaciela. Wolałby raczej komponować opery. Pomysł ten zagraża relacji pomiędzy mężczyznami...
Janek (Mateusz Kościukiewicz) jest wrażliwym osiemnastolatkiem, który wraz z przyjaciółmi przeżywa wypełnioną muzyką beztroską młodość. Gdy zakochuje się w Basi (Olga Frycz) nie chce pogodzić się z faktem, że ich miłość stanie się zakazana. Ich uczucie zostanie wystawione na próbę.
Akcja dzieje się w 1984 roku w małym górniczym miasteczku północnej Anglii. Bohaterem jest jedenastoletni wrażliwy chłopiec Billy. Jego ojciec i brat uczestniczą w lokalnym strajku. Billy nie ma matki, jego rodzina mieszka z niepełnosprawną umysłowo babcią. Chłopiec zamiast na lekcje boksu zaczyna uczęszczać na lekcje baletu. Ojciec nie akceptuje tego „niemęskiego” zajęcia, ale w końcu poruszony sceną, gdy zobaczył swojego syna szczęśliwego i wyzwolonego podczas tańca, godzi się na jego wyjazd w wielki świat, do Londynu, gdzie Billy będzie się profesjonalnie uczył baletu.
Życie wdowca, Dana Burnsa (Carell), jest całkowicie poświęcone wychowaniu trzech niesfornych córek oraz pracy dla lokalnej gazety, w której redaguje rubrykę z poradami dla samotnych rodziców. Aż do chwili, gdy poznaje w księgarni Marie (Binoche). Dan jest oczarowany pierwszym spotkaniem z Marie, ale kolejne jest dla niego niczym kubeł zimnej wody – dowiaduje się, że Marie jest nową dziewczyną jego brata...
Główną bohaterką filmu jest Irlandka Mary Lavelle’a, która przybywa do Hiszpanii, by uczyć języka angielskiego córki doktora Vicente’a Areavaga. W malowniczych krajobrazach Półwyspu Iberyjskiego poznaje nową fascynującą kulturę i obyczaje. Jednocześnie jest świadkiem rozpoczynającej się wojny domowej w Hiszpanii. W tych okolicznościach zakochuje się w żonatym synu swojego chlebodawcy.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…